Kjøpsvilkår

Hovedmeny 

Kjøpsbetingelser

Under finner du våre kjøpsbetingelser for netthandel hos danielsensko.no. Betingelsene gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra danielsensko.no. Vi gjør oppmerksom på at kjøpsbetingelsene kan endres, og ber deg om å alltid lese gjennom kjøpsvilkårene før du bestiller.

 

Opphavsrett

Danielsensko.no er levert av Danielsen Sko AS, organisasjonsnummer 837 372 402. Informasjon og bilder på denne nettsiden er eid av selskapet eller partner, og kan ikke kopieres uten tillatelse. 

 

Kontakt informasjon
Telefon: 21 07 95 15
E-post: kundeservice@danielsensko.no
Juridisk adresse: DanielsenSko - Pb 454 - Sentrum - 5805 Bergen

 

Avtaleinngåelse

Når du gjennomfører et kjøp, aksepterer du våre kjøpsbetingelser og personvern GDPR. Det inngås dermed en bindende avtale mellom Danielsen Sko AS og deg som kunde. I enkelte tilfeller vil avtalen ikke være bindende dersom det har oppstått skrive- eller tastefeil fra selgeren eller i kjøperens bestilling som den annen part innså eller burde innsett. 

 

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll som for eksempel krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser, kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slike unntak gjelder under forutsetning av at handlingen ikke kan utføres under disse betingelsene. Ved utøvelse av Force majeure skal den andre parten straks varsles om omstendighetene.

 

Aldersgrense

Du må være 18 år eller eldre for å handle på våre nettsider. 

 

Priser

Alle priser vises i norske kroner (NOK) og er inklusiv merverdiavgift (MVA). I handlekurven vil du se totalpris inkludert alle avgifter. Priser i butikk og online kan i enkelte tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

 

Ved tilbud i nettbutikken gjelder dette så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer det informeres om. En rabattkode vil gjelde for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.  

 

Lagerbeholdning

I enkelte tilfeller kan nettlageret oppgi feil lagerstatus. Skulle varen være utsolgt fra vårt lager, vil du motta en mail om dette. Har du bestilt flere varer sender vi deg varene som er tilgjengelig. Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, kan disse bli sendt ut i ulike sendinger da utvalget vårt varierer fra butikk til butikk. Dette vil vi informere om når ordren ekspederes. Du betaler ikke for varene som ikke sendes fra vårt lager. 

 

Varens stand
Vi ønsker å levere ordren din i best mulig stand. Merk deg at skoene i nettbutikken hentes fra våre fysiske butikker. Derfor kan skoene være prøvd av andre kunder. Små bruksmerker kan også forekomme, for eksempel merker under sålene, prislappmerke inni skoen eller rynker i skinnet. Det kan heller ikke garanteres at varer du mottar har nøyaktig samme farge som på nettsiden da nyanseforskjeller på bilder og fysiske varer kan oppstå. Likevel vil vi sjekke skoene grundig før utsendelse, og passe på at de overholder god standard. Dersom vi ikke får skoene til å se bra ut, vil du høre fra oss før vi ekspederer ordren din.

 

Frakt og sending

Vi tilbyr gratis frakt på alle ordre over kr 499,-. For ordre under kr 499,- påløper en fraktkostnad på kr 49,- ved betaling.

Vi sender kun i Norge. Posten sender etter postnummer, og det er kundens ansvar å sørge for at postnummeret stemmer. 

Betaling

I samarbeid med Bambora tilbyr vi trygge betalingsmetoder. Bambora er en del av Wordline som er den største europeiske aktøren innenfor betalingstjenester og den fjerde største på verdensplan. Med Bambora kan du betale med kort, faktura eller Vipps. Velg den betalingsmetoden som passer best for deg. 

Betal med Visa/Mastercard 

Vi tar imot Visa og Mastercard. Du kan enkelt lagre dine opplysninger til neste kjøp. Ordrens beløp reserveres på konto mens vi sjekker varen på lager. Beløpet vil først belastes din konto når varen er sendt. Skulle vi være utsolgt for varen, annullerer vi reservasjonen på kortet ditt. Dersom ordren din blir utlevert uten at betaling er gjennomført, må du betale i etterkant, uavhengig om manglende betaling skyldes forhold hos Danielsen Sko, deg som kunde eller tredjepart. 

 

Betal senere med Bambora faktura

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale. For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso. 3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowell.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00 3.2.3 Pris En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

 

Betal med Vipps

Ønsker du å betale med Vipps velger du "betal med Vipps" i betalingsbildet. Du logger der etter inn på Vipps og bekrefter betalingen. Først når varen er pakket og klar til å bli sendt til deg, vil vi trekke det reserverte beløp fra kontoen.

 

Gavekort

Per dags dato er det ikke mulig å bruke gavekort eller tilgodebeløp i vår nettbutikk. Gavekort kan kjøpes og brukes i alle våre lokale butikker. Oversikt over butikkene finner du her. 

 

Kansellering/endring på bestilling

Vi ønsker å få levert pakken din så raskt som mulig. Dermed vil det ikke være mulig å kansellere et kjøp eller gjøre endringer i etterkant av at ordren din er fullført. 

Håndtering av bestillinger

Vi står på for å håndtere din ordre så raskt som mulig. Ordre som kommer inn før kl. 14.00 behandles på samme dag. Du vil få en ordrebekreftelse på e-post etter at vi har mottatt din bestilling. Sørg for å sjekke søppelpost/spam mappe da den kan havne i feil mappe.

 

Ettersom butikkene våre er stengt på søndager, vil en ordre som kommer inn etter kl. 14 på lørdag, først bli ekspedert påfølgende mandag. I perioder der vi har salg eller stor pågang, må det påregnes noe lengre tid til håndtering av bestillinger og henvendelser. Skulle vi være utsolgt for varen du har bestilt, vil du få en SMS/e-post om dette.

Levering

Vi tilbyr hjemlevering innen Bergensområdet, eller levering til hentested. 

Priser 
Standardlevering koster kr 49,- på kjøp under 499,-.  Alle ordre over kr 499,- har gratis frakt. 

 

Leveringstid
Ordre bestilt før kl. 14.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager. Leveringstid til resten av Norge avhenger av hvor du bor i landet. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. 

 

Sending 
Vi sender ordren din med Bring. Du vil motta en SMS/e-post med link til sporing av pakken din, slik at du kan følge med på pakken din. Når ordren din er ankommet utleveringsstedet, mottar du en hentemelding. 


Merk. Grunnet den pågående situasjonen rundt Korona viruset kan det oppstå forsinkelser med leveringstiden og i enkelte tilfeller må man beregne lengre leveringstid. Vi håper på forståelse for dette. 

 

Uavhentede varer

Det er ditt ansvar å hente pakken innen fristen. Uavhentede pakker vil bli belastet kr 150.- for å dekke returfrakt og håndteringskostnader. Skulle du angre på kjøpet ditt, må du hente ut pakken din og returnere den med returseddel og returskjema. 

Retur/Bytte

Varer som er kjøpt i vår nettbutikk, kan returneres kostnadsfritt i en av våre fysiske butikker i Bergen, eller ved å sende varen per post. 

 

 

Sko som er kjøpt i en av våre fysiske butikker, må returneres i en av våre butikker. Husk å medbringe kvittering på ditt kjøp. Oversikt over våre butikker finner du her. 

 

Skadede varer

Når du mottar din ordre, er det viktig at du sjekker varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, må du kontakte oss snarest via vårt kontaktskjema. Det finner du her. 
 

Angrerett

Hos oss har du 14 dagers bytte- og returrett på alle varer både i nettbutikk og butikk. På varer kjøpt i nettbutikk gjelder angreretten fra den dag du har mottatt hele ordren din. Det vil si at dersom du har bestilt flere produkter på samme ordre, men de blir levert hver for seg, utløper angreretten fra den dag du mottar den siste varen.

Fristen innebærer at du senest innen 14 dager fra den dag du mottar leveransen, informerer oss om at du angrer på kjøpet ditt. Send oss en e-post til: kundeservice@danielsensko.no

 

Om fristen er utgått vil varen returneres tilbake til kunden. Merk at du må hente ut varen for å benytte deg av angreretten din. Du kan ikke angre kjøpet ditt ved å nekte å ta imot/hente ut pakken din uten å gi oss beskjed. Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

Gyldig retur/bytte

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i samme stand som da du mottok den med alle merkelapper, uten lukt og merker. Varen må være ubrukt, det vil si at skoene kun kan prøves innendørs.

 

Retur/bytte i butikk
Ønsker du å bytte eller returnere netthandelsvare i en av våre fysiske butikker i Bergen må du medbringe ordrebekreftelse du har mottatt på mail (ligger også vedlagt i pakken du mottar). Ved retur vil du få refundert beløpet til den konto du betalte fra.   

 

Dersom du har valgt betaling med faktura og ønsker at returnere varen vil vi krediterer ordren hos Bambora og deretter vil Collector Bank sende pengene retur til deg.

 

Retur til nettbutikk

Ønsker du å sende varer i retur til nettbutikken gjør du følgende:

1. Fyll ut returskjema og legg i posen, og fest returetikken på utsiden av posen

2. Lever pakken til Posten/Bring utleveringssted og be om kvittering på at varen er sendt i retur

 

Varen må returneres uskadd i originalemballasje. Putt skoene tilbake i esken og bruk samme pose som de ble tilsendt i. Du er selv ansvarlig for å pakken og varens tilstand fra du har mottatt varen og under returfrakten. Oppstår det en verdireduksjon fra du mottar varen til varen er returnert til oss, kan vi trekke fra en sum tilsvarende varens verdireduksjon sammenlignet med varens opprinnelige verdi. 
 

Delvis returnering

Det er mulig å kun returnere deler av en ordre, selv om varen(e) er del av en større bestilling. Vær oppmerksom på at vi ikke tilbakebetaler fraktkostnader knyttet til delvis returnering.
 

Tilbakebetaling
Ved heving av et kjøp tilbakebetales beløpet så snart som mulig, og senest 7 dager etter at vi har mottatt varene i retur. Beløpet refunderes med samme betalingsmetode som du valgte ved kjøp av varene.

Reklamasjonsrett

Når du handler hos oss har du 2 års reklamasjonsrett. Husk å ta vare på faktura da dette er ditt kjøpsbevis ved eventuell reklamasjon. Skulle det være en feil ved skoene, må du ta kontakt snarest og innenfor rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.  

 

Reklamasjonsretten omfatter produksjons- og materialfeil som konstateres ved varens normale anvendelse. Vær oppmerksom på at påsatte pyntegjenstander som for eksempel perler, steiner, glitter og paljetter må behandles varsomt.

 

Ugyldig reklamasjonsgrunn

Gitte punkter under er dessverre ikke grunnlag for reklamasjon:

  •  Slitasje: Ulike sko slites ut forskjellig. Husk å behandle skoene dine godt, så varer de lengre.
  • Avfarging: Skinn kan farge av.
  • Hæl-slitasje: Dette regnes som vedlikehold. For eksempel kan hælflikken raskt slites ned grunnet materiale og tykkelse, og dermed trenge flikking hos en skomaker. Hæl-slitasje som skyldes at man ikke knytter opp skolissene eller sparker av seg skoene, for eksempel nedtråkket hælkappe, er ikke reklamasjonsgrunnlag. 
  • Feil bruk av sko
  • Gnagsår
  • Sklir på glatten
  • Kalde
  • Skade på sko etter bruk av vaskemaskin: Dersom du velger å vaske sko i vaskemaskin er dette på eget ansvar. 


Vare kjøpt i butikk

Har du kjøpt en vare i butikk som du ønsker å reklamere på, må du henvende deg i en av våre butikker i Bergen. Vi vil be deg om å fremvise varen og kjøpsbevis i form av kvittering eller bankutskrift. Merk at det kan være ulikt utvalg i våre butikker. Er reklamasjonen godkjent og du ønsker tilsvarende vare, må det påregnes tid til å få tilsendt varen til butikken. Vi tilbyr tilbakebetaling eller utstedelse av tilgodelapp.


6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger 

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker følgende informasjon om deg: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Det er kun den informasjonen som er nødvendig for å kunne levere varen til deg som blir lagret og delt. Vi jobber bare med databehandlere i EU og/eller land som kan gi opplysningene dine tilstrekkelig beskyttelse. Den ansvarlige databehandleren for Danielsen Sko AS er Ole Søndergaard Danielsen. Email: o.danielsen@skoringen.no